30 mei 2012

Tobleronebrownies met Maltesers

Vriend Frits, die van de Epic Club Sandwich en de Bacon Brownies zou komen helpen met klussen. R. zei dat hij dan wel iets aardigs wilde doen als bedankje en hij vroeg me of ik brownies wilde bakken. Dus stond ik na een dag van 11 uur klussen ’s avonds laat nog in de bloedhitte brownies te bakken.

Dat ging trouwens nog niet zomaar. Want ik moest op zaterdagavond ineens ergens chocola vandaan zien te toveren. De beste optie was uiteindelijk Toblerone van het tankstation. En die zak Maltesers die ik er naast zag staan nam ik ook mee, want ach, waarom niet. Zou vast lekker zijn in de brownies.

En toen… Kwam Frits niet. Hij dacht dat de afspraak voor de week erop was. De brownies zijn op gegaan hoor, maak je daar geen zorgen over. Maar stiekem baalde ik wel een beetje. Gelukkig verdween dat gevoel met elke hap van deze brownies een stukje verder naar de achtergrond.


Voor 16 brownies
Ingrediënten:
  • 160 gram Toblerone
  • 115 gram boter
  • 2 eetlepels cacaopoeder
  • 200 gram suiker
  • 1,5 theelepel vanille extract
  • 3 eieren (M)
  • 95 gram bloem
  • Snufje zout
  • 2 handenvol Maltesers

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden en vet een bakvorm in met boter en bekleed deze met bakpapier.
  • Smelt de chocolade en boter in een steelpan. Haal van het vuur en voeg chocola, vanille extract en cacaopoeder toe. Roer goed door. Voeg de eieren stuk voor stuk toe, waarbij je goed roert na de toevoeging van elk ei. Meng tot slot bloem en zout door het chocolademengsel.
  • Verdeel de Maltesers over de bakvorm en giet hier het beslag op. Roer eventueel door om de Maltesers gelijkmatig door het beslag te verdelen. Doe dit wel snel want het warme beslag smelt het chocoladelaagje van de Maltesers.
  • Bak de brownies in 25-30 minuten gaar. Als een satéprikker in het midden van de brownie geprikt er schoon uit komt, is hij klaar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...