21 mei 2012

Tips voor de lunch op het werk

Onlangs werkte ik weer even twee weken ‘op kantoor’. Ter vervanging van een oud collega die op vakantie ging, werd ik vanwege de drukte teruggevraagd. Prima en vooral heel gezellig. Maar dat bracht wel weer het euvel van de lunch met zich mee. Aangezien ik weiger voor de ‘twee bruine boterhammen met kaas’ te gaan, neem ik altijd iets anders mee. Meestal een salade. Omdat ik me voor kan stellen dat er meer mensen zijn die de standaard boterhammen zat zijn, hier wat tips om je meegenomen lunch wat spannender te maken.
  • Vervang je standaard boterham eens door iets anders. Denk eens aan crackers of rijstwafels, of misschien zelfs Turks brood. Het beleg neem je dan het beste los mee.
  • Vergeet ook de wraps niet. Wraps zijn heerlijk als lunch, bijvoorbeeld besmeerd met een laagje hummus en wat knapperige groenten. Gezond, mager en goed vullend.
  • Een salade is een prima optie. Zorg sowieso voor veel vullende groenten en een proteïne (kipfilet, vis, tofu, bonen of erwten bijvoorbeeld) en vul de salade eventueel aan met rijst, pasta, aardappel, quinoa of een ander zetmeelproduct. Zelf laat ik die er overigens meestal uit.
 Bron foto: Free Digital Photos
  • Neem je een salade mee, of heb je een lekker sausje voor op je broodje? Neem dit dan apart mee. Ik gebruik hiervoor een klein gazen potje, bijvoorbeeld een waar pesto in heeft gezeten.
  • Denk vooruit. Eet je ’s avonds pasta? Kook wat extra voor in je salade. Heb je een salade met rundvleesreepjes als diner? Die reepjes zijn ook heerlijk op een broodje de volgende dag.
  • Bereid je lunch de avond van tevoren. Zelf maak ik mijn salades altijd in de avond. Zolang je ze luchtdicht bewaart en de dressing apart meeneemt, blijft de salade erg lang lekker knapperig. Als je dit tegelijk met het bereiden van je avondeten doet, merk je haast niet dat het tijd kost.

Dit zijn mijn lunchtips, hopelijk heb je er wat aan. Ik ben nu trouwens wel heel benieuwd naar jouw lunchtips. Heb jij nog goede ideeën?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...