17 mei 2012

Workshop cocktail shaken

Afgelopen zaterdag was het feest op het bedrijf van R. De dag zou gevuld worden met onder andere boerengolf en solexrijden. Waar ik echter het meest naar uitkeek was de workshop cocktail shaken. Helaas voor mij begon de workshop om 5 uur terwijl ik om half 11 ’s ochtends voor het laatst gegeten had. De consequentie was dus dat de cocktails er nogal in hakten (3 cocktails in een uur, dat wil wel) waardoor ik lekker knullig in mijn vinger sneed tijdens het doorsnijden van een limoen voor de mojito. Je zou haast denken dat ik voor het eerst een mes in handen had.

Buiten de blessures was de workshop erg geslaagd en de cocktails vooral erg lekker. Daarom vandaag de recepten van die dag. Met excuses voor de slechte foto’s, maar ik had alleen mijn mobiele telefoon bij me.



Party on the beach

  • 20 ml Amaretto
  • 20 ml Malibu
  • 70 ml jus d’orange
  • 8 ijsklontjes
  • Cranberrysap

Doe Amaretto, Malibu, jus d’orange en ijsklontjes in een cocktailshaker. Schud tot schuimig. Giet in een glas en top af met cranberrysap.



Mojito
  • 2 partjes limoen
  • 2 eetlepels suiker
  • 40 ml witte rum
  • 8-10 blaadjes munt
  • Crushed ice
  • Spa rood

Doe limoen met suiker in een glas en stamp met een muddler tot een papje. Wrijf de muntblaadjes even heen en weer tussen je handen en doe deze in het glas. Giet hier de witte rum op en vul het glas tot de top met crushed ice. Roer met een barlepel op hoge snelheid alle ingrediƫnten door elkaar. Maak af met spa rood.



Long Melon Martini
  • 20 ml wodka
  • 30 ml meloensiroop
  • 8 klontjes ijs
  • Sprite

Doe wodka, meloensiroop en ijs in een shaker. Schud 15-20 seconden en giet in een glas. Maak af met sprite.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...