2 mei 2012

Geroosterde auberginedip van Fatima

Op een verloren middag, en daar heb ik er momenteel niet zo veel van, deed ik wat ik het liefste doe: foodblogs lezen. Ik belandde op de pagina van Fatima, een Arabische keukenprinses. Ze maakt veel gerechten die ik graag eens zou willen proberen, maar bij deze auberginedip liep het water mij meteen in de mond. Zo makkelijk, zo snel en het zag er zo lekker uit. Het duurde dan ook niet lang voor ik in mijn keuken de aubergines stond te snijden.

Dit recept geeft genoeg dip voor een heel weeshuis. Gelukkig kan het overal bij. Op brood, op toastjes, door de pasta, door een salade, bij de chips en ga zo maar door. Ik zal binnenkort nog een recept plaatsen waar deze dip in is verwerkt.

Hoe dan ook, wil je een snelle en toch gezonde dip? Zoek je vegetarisch of zelfs veganistisch broodbeleg, maar dan net iets anders? Zoek niet verder. Deze dip is heaven.

 Ingrediënten
  • 2 grote aubergines
  • 2 rode paprika’s
  • 2 rode uien
  • 2 grote vleestomaten met schil, zonder zaad
  • 4 tenen knoflook
  • 1 rode peper
  • 3 el olijfolie
  • 1 el citroensap
  • 1 rode peper
  • 1/4 bos peterselie

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Was de groenten en snijd deze in even grote stukken. Verdeel hier 2 eetlepels olijfolie, zout en peper over en meng door met je handen. Rooster de groenten 30-45 minuten in de oven, afhankelijk van hoe grof je de groenten hebt gesneden.
  • Laat de groenten vervolgens afkoelen en mix deze daarna met de peterselie in de keukenmachine tot een smeuïge dip. Gebruik hier eventueel de overgebleven eetlepel olijfolie, als de dip niet glad genoeg is. Ik voegde zelf nog wat citroensap toe omdat ik vond dat de dip nog iets zuurs nodig had, maar dit is optioneel.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...