1 augustus 2016

Rijstpudding met kersen en kokos

Het kan je ineens overvallen: onbedwingbare trek in iets specifieks. Zo overkwam mij dit met rijstpudding. Geen idee waarom, want het is denk ik de derde keer in mijn leven dat ik het at, maar op dat moment moest ik gewoon rijstpudding.

Nu had ik geen puddingrijst in huis, maar wel sushirijst. En dat werkt in principe hetzelfde. Dus ik ging de keuken in, en voor ik het wist had ik een kom heerlijk romige rijstpudding. Ik liet het afkoelen tot kamertemperatuur omdat ik dat liever heb als het buiten warm is, en vervolgens heb ik met een grote glimlach de kom helemaal leeg gegeten. Wat een feestje was dit zeg.

Deze rijstpudding is trouwens prima te bewaren voor de volgende dag. Heb je zo een heerlijk ontbijtje, recht uit de koelkast.



Voor 2 porties
Ingrediƫnten:
  • 100 gram sushirijst
  • 500 ml amandelmelk
  • 3 eetlepels agavesiroop, honing of suiker
  • Flinke handvol ontpitte kersen
  • 2 tl geraspte kokos 

Bereiding:
  • Doe de rijst met de melk en agavesiroop of andere zoetstof in een pan en breng op middellaag vuur aan de kook. Laat zo’n 20 minuten koken, of tot de rijst helemaal gaar is. Roer hierbij zo af en toe. Dek af met een stuk huishoudfolie dat de pudding raakt, en laat afkoelen tot kamertemperatuur. 
  • Serveer de rijstpudding in twee kommen en maak af met de kersen en geraspte kokos.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...