24 augustus 2016

Penne met citroen-roomsaus, knoflook en broccoli

Sinds ik de gefrituurde bloemkool met knoflook en citroen heb gemaakt, heeft de combinatie van knoflook en citroen mij niet losgelaten. Ik wil het op alles! In de mayonaise, in saladedressings, ik heb het zelfs overwogen in een smoothie maar daar kwam ik gelukkig gauw van terug.

Dan maar over de broccoli, moet ik gedacht hebben. Dus maakte ik dit heerlijke, eenvoudige pastagerecht dat perfect is voor een doordeweekse dag. Zeker als je broccoli uit de diepvries gebruikt, en dat wil ik je ten zeerste aanraden, ben je zo klaar. Dit recept is ook makkelijk vegan te maken als je plantaardige room gebruikt en het kan overal bij. Een stukje kip, een salade met linzen, krokant gebakken stukjes tempé, uitgebakken spekjes en ga zo maar door. Een all-round basisgerecht waar werkelijk van alles bij kan en waar je heel blij van wordt. 



Voor 2-3 personen
Ingrediënten:
  • 200 gram volkorenpenne
  • 400 gram broccoli
  • 250 ml room (plantaardig voor vegan)
  • 3 teentjes knoflook, geperst of heel fijn gesneden
  • 1 kleine citroen

Bereiding:
  • Kook de broccoli en de penne volgens de aanwijzing op de verpakking. Als je verse broccoli gebruikt, kook hem dan beetgaar. 
  • Rasp de schil van de citroen en doe dit in een pan, samen met de room en de knoflook en wat zout en peper. Laat zachtjes warm worden. Voeg dan de broccoli toe en meng goed door elkaar. Voeg tot slot nog een eetlepel citroensap toe. 
  • Meng de penne met de roomsaus en de broccoli. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...