18 juli 2016

Tomaten-couscoussoep

Couscoussoep. Ik weet niet zo goed waarom, maar het zou niet zo snel in mijn hoofd opkomen om couscous in de soep te doen. Stom van mij, dat realiseer ik me nu. Gelukkig zat ook dit recept met ingrediƫnten in de Arab Food Lovers box en weet ik nu beter.

Couscous in de soep is namelijk super. Het maakt de soep lekker vullend en dik, waardoor je met een flinke kom soep echt wel een avondmaaltijd in handen hebt. En het mooie is: het is zo klaar, gezond en vegetarisch/vegan. Deze komt dus zeker weten vaker op tafel. 



Ingrediƫnten:
  • 210 gram tomatenpuree
  • 2 el ras el hanout
  • 200 gram couscous (in de box zat tomatencouscous van Yamna)
  • 6 el harissa
  • ½ bos verse koriander
  • 2 uien
  • 1 teentje knoflook
  • olijfolie
  • peper en zout
Bereiding:
  • Verhit een scheutje olie in een soeppan en bak hierin de ui, knoflook en gember enkele minuten tot de ui lichtbruin is. Voeg de tomatenpuree en de ras el hanout toe en bak kort mee.
  • Voeg ca. 1,5 liter kokend water toe. Roer goed door en voeg naar smaak wat peper en zout toe. Laat 10 minuten zachtjes koken.
  • Voeg de couscous toe, laat enkele minuten gaar koken. Breng de soep op smaak met 1-2 eetlepels harissa. Meer of minder mag ook; hoe meer, hoe pittiger!
  • Roer in een kommetje de rest van de harissa los met een flinke scheut olijfolie.
  • Verdeel de soep over grote soepkommen en bestrooi met wat koriander. Druppel er wat harissa-olie over en geef de rest van de harissa-olie er aan tafel bij om de soep nog pittiger te maken.


Dit recept bevat producten die opgestuurd zijn door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik krijg niet betaald om over deze producten te schrijven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...