11 juli 2016

Caprese met appel-balsamicodressing

Eén van de meest ultieme zomergerechten is voor mij de caprese. Als de tomaten op hun lekkerst zijn, combineer je ze met zachte mozzarella, frisgroene blaadjes basilicum en, als ik het voor het zeggen heb, balsamico. Met een glas wijn erbij en eventueel een lekker knapperig stuk ciabatta, ben ik helemaal in mijn nopjes. Het liefst natuurlijk in de tuin, op een warme zomeravond.

Omdat Laurens niet zo gek is op balsamicoazijn en een andere gast die bleef eten toen ik dit op tafel zette niet zo van zuur houdt, besloot ik de balsamicoazijn te mengen met appelstroop. Dit geeft een dikkere maar vooral ook zoetere dressing die het uitstekend bleek te doen bij deze salade. Mocht je dus eens net een ander smaakje bij je caprese willen, dan raad ik deze dressing zeker aan. 



Ingrediënten:
  • 2 bollen (buffel)mozzarella
  • 3 goed rijpe trostomaten
  • Handvol basilicumblaadjes
  • 1 el olijfolie
  • 1 el balsamicoazijn
  • 1 el appelstroop

Bereiding:
  • Snijd de mozzarella en de tomaat in plakken. Meng de olijfolie, balsamico en appelstroop tot een gladde dressing. 
  • Leg de plakken tomaat en mozzarella om en om op een bord. Verdeel hier de dressing over. Maak af met de basilicumblaadjes.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...