15 juli 2016

Geproefd! door Maartje: Maggi mals & kruidig

Door Maartje

Er zijn van die dagen dat ik koken helemaal niet leuk vind. Afhaalchinees en pizza gaan op den duur ook vervelen. Ik moet me dus altijd maar over het ‘ik heb geen zin’ gevoel heen zetten. Maar soms gebeurt het dat er een product in mijn keukenlaatje ligt waardoor het koken ineens een stuk interessanter wordt.

Deze week was dat het zakje ‘Mals en kruidig’ van Maggi. Ik had de smaak zongerijpte tomaat. Het idee is simpel:

Gewone kip + gekruid papiertje = smakelijk gekruide, bijzondere, kip!

Het hele concept doet mij denken aan de nep tatoeages van vroeger. Je weet wel: van die plaatjes die je bij de kauwgum kreeg en met een beetje water op je arm moest wrijven.



Zeer interessant allemaal, tijd om aan de slag te gaan! Het werkt gelukkig heel makkelijk. De kipfilet plet je even met je handen/mes of deegroller en plaats je in de pan (zonder olie of boter) tussen het gekruide papiertje. Daarna is het een kwestie van bakken aan beide kanten tot de kip gaar is.

Wel moet je goed opletten dat de pan niet te heet wordt, want dan verbranden de kruiden in het papier en wordt de kip zwart! 



Het werkt makkelijk, ziet er lekker uit, maar smaakt het ook?

Jazeker! Ik vond het een heerlijk stukje kip! Mals, sappig en goed gekruid. Misschien een klein beetje aan de zoute kant maar samen met mijn aardappeltjes en sperzieboontjes een goede combi!

Dus vind jij gewone kip ook maar saai en wil je geen vieze handen van het zelf kruiden? Dan is ‘Mals en kruidig’ van Maggi echt iets voor jou!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...