25 juli 2016

Gefrituurde bloemkool met citroen en knoflook

Een aantal weken geleden ging ik met vriendin Laura eten bij restaurant Love & Peas in Den Haag. Een vegetarisch restaurant met Palestijnse gerechten, gerund door Yuval en Muawi. Ze maken hier de meest heerlijke hummus, hebben fantastische (en gratis!) pitabroodjes en serveren superlekkere pickles. Maar wat ik niet had verwacht, is dat ik daar de lekkerste bloemkool ever zou eten.

Laura en ik waren zo ondersteboven van de bloemkool dat we Yuval om het recept vroegen. En die gaf hij gelukkig meteen prijs. Het bleek uiteindelijk zo eenvoudig dat ik me afvroeg waarom ik er zelf niet op gekomen was, dus ik ging er thuis mee aan de slag. En wat blijkt? Ook als ik het thuis maak, is dit de lekkerste bloemkool die ik ooit heb gegeten. Het frisse van de citroen gecombineerd met de knoflook en peterselie maakt het een echt succesgerecht. Waag je er dus zeker eens aan!



Ingrediƫnten:
  • 1 bloemkool, in grove roosjes
  • 2 el citroensap
  • 1-2 teentjes knoflook, geraspt
  • Zout en peper
  • Olie om te frituren
  • Peterselie naar smaak

Bereiding:
  • Laat je frituurvet goed heet worden, zo’n 200 graden. Zorg er voor dat je bloemkool goed droog is, mocht je hem gewassen hebben. 
  • Meng de citroensap met de knoflook en zout en peper en zet aan de kant. Doe de bloemkool in de hete olie en bak tot ze roosjes mooi goudbruin zijn. Laat even goed uitlekken en meng ze als ze nog gloeiend heet zijn door het citroenmengsel. Serveer meteen en maak af met wat peterselie naar smaak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...