5 februari 2014

Makkelijke maaltijd: taco's

Ik zit weer eens in zo’n sleur. Zo eentje waarbij ik, met name na een lange werkdag, geen idee heb wat ik wil eten. Ik heb nergens trek in en vooral ook weinig zin om te koken. Hoewel die periodes nooit fijn zijn, leveren ze soms wel uit nood geboren pareltjes op.

Deze taco’s bijvoorbeeld. Ze zijn allesbehalve revolutionair qua recept maar ze zijn wel snel klaar, gezond en ideaal voor een doordeweekse dag. Deze gaat dus in het repertoire voor de volgende keer dat ik in zo’n sleur zit. 



Voor 4 personen
Ingrediënten:
  • 1 el olijfolie
  • 300 gram rundergehakt
  • 2 uien, gesnipperd
  • 200 gram champignons, in plakjes
  • 2 paprika’s, in blokjes
  • 1 blik kidneybonen, afgespoeld
  • 1 blik tomatenblokjes
  • ½ el gemalen komijnpoeder
  • ½ el gedroogde oregano
  • ½ el gerookte paprikapoeder
  • 8-12 tacoschelpen
Bereiding:
  • Bak het rundergehakt in de pan met de olie rul en goudbruin. Het mag best wat harder gebakken zijn dan je normaal misschien gewend bent. Voeg de uien, champignons en paprika toe en bak mee tot deze ook goudbruin zijn. 
  • Voeg de kidneybonen, tomatenblokjes, komijnpoeder, oregano en paprikapoeder toe en roer goed door. Laat op laag vuur even pruttelen tot het mengsel wat dikker is geworden. 
  • Bereid de tacoschelpen volgens de aanwijzing op de verpakking. Vul de schelpen met het gehaktmengsel. Serveer eventueel met wat frisse komkommer en wat geraspte kaas.


Wat is het recept waar jij op terugvalt als je in een sleur zit?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...