7 februari 2014

Gezonde chocolademousse

Er zijn dingen waar veel vrouwen van dromen. Van de ideale man bijvoorbeeld. Hij houdt de deur voor je open, pakt een wijntje voor je als jij uitgeput op de bank ploft na een vermoeiende dag winkelen en zegt je elke dag minstens 10 keer dat hij je mooi vindt. Nu heb ik die man al, dus daar droom ik niet meer over.

Waar ik wel over droom, is chocolade te kunnen eten zonder schuldgevoel. Een decadente chocolademousse bijvoorbeeld. Heerlijk zoet, romig en met die o zo herkenbare chocoladesmaak. Maar ja, die is er nu eenmaal niet in een gezonde variant. Of toch…

Goed, ik geef toe dat deze chocolademousse niet exact hetzelfde smaakt als een mousse op basis van slagroom maar dit is de lekkerste gezonde variant van chocolademousse die ik heb kunnen vinden. Hij stilt de trek in chocolade in ieder geval prima.

Weer een droom die uitgekomen is. Ik denk dat ik nu maar ga dromen over het winnen van de staatsloterij. 



Voor 1-2 personen
Ingrediënten:
  • 1 heel erg rijpe avocado
  • 2 eetlepels cacaopoeder
  • 3 eetlepels honing (of meer of minder naar smaak)
  • Optioneel: 5 amandelen

Bereiding:
  • Pureer de avocado tot deze helemaal glad is. Bijvoorbeeld in de keukenmachine of met de staafmixer. 
  • Meng de cacao en de honing door de avocado heen tot je een gladde massa hebt. Hak eventueel de amandelen fijn en roer deze door de mousse heen. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...