3 februari 2014

100 Foods: Root beer float

De eerste van 2014 die van de 100 Foods lijst afgestreept kan worden. En wel de combinatie van frisdrank en ijs.

Eerst even een korte introductie over wat root beer precies is, volgens Wikipedia: “Root beer is een koolzuurhoudende frisdrank die vooral in Noord-Amerika bekend is. De drank bestaat in diverse varianten en bevat onder andere extracten van vanille, zoethout, sassafras en nootmuskaat.” Ik wist niet dat sassafras echt bestond, maar kennelijk kan je er MDMA van maken. Leuk spul dus. Ik kocht het gewoon bij de Appie.

Root beer smaakt van zichzelf, vind ik, op de een of andere manier vrij medisch. Haast als zoet mondwater. Maar dat kan aan mij liggen. Het lijkt me in ieder geval geen goed idee om hiermee te gorgelen.

De root beer float is niets meer dan vanille ijs in een glas waar root beer overheen gegoten wordt. Op zich weinig bijzonders qua recept, maar wel erg leuk. Het schuim dat dit oplevert is namelijk wel speciaal. Het is stevig en zakt niet weg. De bubbels zijn haast flexibel. Maar zodra je een hap neemt, lijkt het schuim niet meer dan lucht met een smaakje. Dus dat maakt het wel weer een bijzonder drankje. In ieder geval leuk om eens geprobeerd te hebben.



Voor 1 glas
Ingrediënten:
  • 2 flinke bollen vanille ijs
  • Half blikje root beer

Bereiding:
  • Schep het vanille ijs in een groot glas. Overgiet met de root beer. Eerst het schuim opeten. Daarna meteen opdrinken.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...