6 maart 2013

Comfort food: smaakvolle frieten

In mijn recept voor zoete aardappelfrietjes met kerrie vertelde ik al dat L. tegen mij had gezegd kerrie heel vies te vinden. Kennelijk valt dat tegenwoordig wel mee, want meneer zette van de week deze aardappels op tafel. Zijn eigen recept, maar ik vond het zo lekker dat ik ze graag op mijn site zet.

Dikke frieten met uien, champignons en kerriepoeder. Veel kerriepoeder. Vanaf nu geloof ik die jongen echt niet meer als hij zegt dat hij iets niet lust. De volgende missie: blauwe kaas.

De ingrediënten zijn vandaag zonder hoeveelheden. Als eerste omdat het in dit geval erg afhankelijk is van je smaak en er weinig aan te verpesten valt, als tweede omdat ik werkelijk geen flauw idee heb hoeveel hij van alles heeft gebruikt.



Ingrediënten:
  • Vastkokende aardappels
  • Uien, in halve ringen
  • Champignons, in dunne plakken
  • Olijfolie
  • Zout en peper
  • Kerriepoeder 

Bereiding:
  • Schil de aardappels en snijd ze in frieten. Bak de in een koekenpan op middellaag vuur tot ze bijna gaar zijn. Dit duurt best een tijdje, 15-20 minuten. Schud de frieten zo af en toe om. 
  • Bak intussen de champignons en uien in een aparte pan licht goudbruin. Zet dan, als de frieten bijna gaar zijn, het vuur huur en voeg de champignons, uien, zout, peper en kerriepoeder toe aan de frieten. Bak nog een paar minuten tot de frieten aan de buitenkant krokant zijn, de kruiden goed zijn verdeel en de champignons en uien nog wat donkerder zijn van kleur. 
  • Serveer met veel mayo. 

Mayonaise lustte hij trouwens ook niet.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...