22 maart 2013

Appelcake met citroen

In de supermarkt zei L. ineens “Ik heb zin om cake te bakken! Met appels!” Op zijn gezicht zag ik puur enthousiasme. “Dan moet je dat doen.” Zei ik. “Ja, dat snap ik. Maar ik zou niet weten hoe.”

Ik stuurde hem op pad om appels, een citroen, boter, suiker, eieren en bloem te pakken. “Dat is alles?” vroeg hij nog. Ja, dat is alles. Deze cake is namelijk heel makkelijk te maken, en je huis gaat er heerlijk van ruiken. 



Ingrediënten:
  • 200 gram zachte boter
  • 200 gram suiker
  • 200 gram bloem
  • 4 eieren
  • Geraspte schil van 1 citroen
  • 1 stevige, friszoete appel
  • 1 tl vanille extract
  • ½ tl kaneelpoeder

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 160 graden. Schil de appel en snijd deze in blokjes.
  • Klop de boter met de suiker heel erg luchtig. Roer hier een voor een de eieren doorheen. Meng er tot slot de bloem, citroenschil, appelblokjes, vanille en kaneelpoeder doorheen tot je een gelijkmatig mengsel hebt. Let op dat je niet te lang mixt. 
  • Doe het cakebeslag in een ingevette en met bakpapier bekleedde bakvorm. Bak dit zo’n vijf kwartier, tot de cake goudbruin en gaar is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...