18 maart 2013

Nieuwe fornuizen van AGA

Sommige meisjes dromen over hun trouwdag. De jurk, de taart, de man (of vrouw). Ik droom over mijn keuken. De ruimte, de koelkast en het fornuis. En als ik het voor het zeggen heb, wordt dat fornuis een AGA. 



Voor wie niet bekend is met AGA, dit zijn fornuizen die, omdat ze van gietijzer gemaakt zijn, veel hitte kunnen genereren op een relatief kleine energiebron. Concreet betekent dit dat de oven continu aan staat. Niet ontzettend energiezuinig, maar wel ideaal voor als je vaak bakt. Bovendien hebben de fornuizen diverse ovens, elk geschikt voor andere bereidingen.

Voor de milieubewuste kok, die het idee van een fornuis dat de hele dag aan staat niet zo fijn vindt, heeft AGA nu de TC5. Het grote voordeel van deze fornuizen is dus dat ze uitgezet kunnen worden, maar ze zijn ook nog eens op afstand ‘bestuurbaar’ via een app op je telefoon. Je kan dus’s ochtends je ovenschaal in de oven zetten, een uur voor je naar huis gaat de oven op afstand aanzetten en aan tafel gaan zodra je thuiskomt. 



Daarnaast heeft AGA nu ook een inductiefornuis. Net zo mooi als de ‘ouderwetse’ fornuizen, maar voorzien van moderne gemakken.

Na het zien van al dit nieuws, weet ik het zeker. Als ik het nog eens voor het zeggen heb, wil ik een AGA.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...