4 maart 2013

Review: BK Easy Basic hapjespan

Onlangs werd ik door webwarenhuis Fonq gevraagd of ik interesse had in het reviewen van een mooie pan. Nu ben ik, zoals je waarschijnlijk weet, onlangs verhuisd. En hoewel mijn nieuwe keuken voorzien is van een hoop fijne pannen, miste ik nog een goede hapjespan. Dit verzoek kwam dan ook als geroepen.

De pan die ik ga reviewen is van BK, om precies te zijn het model BK Easy Basic van 28 cm doorsnee.



Wat zegt BK zelf over de pan?

“Deze handige hapjespan van BK komt uit de easy serie. Deze serie combineert eenvoud met optimaal gebruikscomfort. De pan heeft een aluminium basis met sterke teflon antiaanbaklaag die tegen een stootje kan en geschikt is voor dagelijks gebruik. De handgreep van de pan is ergonomisch gevormd. Hij is gemaakt van kunststof en heeft een fijne stevige grip. De bodem van de pan is 3,5 mm dik en is vormvast. De bodem werkt energiebesparend omdat hij snel opwarmt en een perfecte egale warmtegeleiding heeft.” Bovendien zeggen ze dat de pan speciaal geschikt is voor op gas, maar het ook heel goed doet op andere warmtebronnen en dat de pan tot 160 graden ovenbestendig is.

Wat zeg ik over de pan?
Dat deze pan eenvoud met optimaal gebruikscomfort combineert, is een perfecte omschrijving van de pan. Juist het eenvoudige design maakt de pan voor mij erg mooi, en ik merk dat de pan aan al mijn eisen voldoet. De hitte wordt goed verdeeld, de pan heeft een stevige bodem en de glazen deksel is ideaal omdat je in de gaten kan houden wat er in je pan gebeurt. Door de antiaanbaklaag gebruik ik echt minder olie of boter en de pan is groot genoeg om grote hoeveelheden in te bereiden. Voor mij is dat ideaal, want ik gebruik graag mijn hapjespan voor het maken van pastasauzen en daar maak ik altijd veel van zodat ik het ook naar mijn werk mee kan nemen als lunch.

Zelf kook ik op een keramische kookplaat, en hoewel deze pan specifiek ontworpen is voor het gebruik op gas, merk ik geen problemen op bij het koken. Je moet alleen wel zorgen dat je je pan optilt bij het verplaatsen op de kookplaat, om krassen te voorkomen. Maar laten we eerlijk zijn, dat geldt voor alle pannen. Wat ik wel jammer vind is dat de pan maar ovenbestendig is tot 160 graden. Op zich is dat natuurlijk begrijpelijk vanwege de kunststof handgreep en de antiaanbaklaag, maar ik had het fijn gevonden als de pan net iets hogere oventemperaturen had kunnen hebben.

Ik vind deze pan prettig om mee te werken. Inmiddels staat hij een week in mijn keuken en ik heb hem ondertussen vier keer gebruikt. Kortom, deze beauty van BK heeft zich in korte tijd onmisbaar weten te maken in mijn keuken.

Wil je zelf ook deze mooie pan in je keuken hebben staan? Of zoek je misschien een andere pan? Kijk dan eens in de pannenwebshop van Fonq.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...