15 maart 2013

Zuurkooltaart met spekjes

Dit recept kwam ik tegen op Uitpaulineskeuken.nl. Ik had al een tijdje zin in zuurkool, maar wilde er eens iets anders mee. Dus toen ik dit recept zag, wist ik meteen dat het dezelfde avond nog op mijn tafel zou verschijnen.

Deze taart is voor 4 personen, maar omdat wij met zijn tweeën zijn, heb ik wat er overbleef nog twee dagen meegenomen als lunch op mijn werk. Zo mogelijk is hij dan nog lekkerder. 



Recept aangepast van uitpaulineskeuken.nl
Ingrediënten:
  • 7 plakjes bladerdeeg
  • 1 pakje zuurkool van 500 gr
  • 3 eieren
  • 200 ml slagroom
  • 100 gr gerapste kaas
  • 250 gram spekblokjes
  • Peper en zout 

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 200 graden.
  • Laat het bladerdeeg ontdooien. Vet de vorm in met wat boter en verdeel het deeg over de vorm. Druk de randjes goed aan en prik met een vork gaatjes in het deeg. Bak ook de spekblokjes krokant en laat uitlekken op keukenpapier.
  • Laat de zuurkool goed uitlekken en verdeel dit over de bodem van de taart.Bestrooi dit royaal met peper en zout. Verdeel de spekblokjes over de zuurkool.Klop de eieren en de slagroom luchtig en voeg wat peper en zout toe.Meng de kaas door het ei mengsel en verdeel dit over de taart.
  • Bak de zuurkooltaart in ongeveer 35 minuten af op 200 graden.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...