12 februari 2012

Wolkencocktail met granaatappel

Ik zal het maar eerlijk toegeven: ik ben niet echt een alcoholliefhebber. Een flesje wijn zal ik niet snel open trekken, ik ben niet iemand die een borrel voor zichzelf inschenkt en de meeste likeurtjes vind ik weinig bijzonders. De enige gelegenheid waarbij ik wel drink is als ik een avondje ga dansen of een goed feestje heb. Dan gaan er wel een paar wijntjes in.



De reden dat ik dit vertel is dat ik me er eigenlijk een beetje over verbaas dat ik dit recept heb gemaakt. Ik heb uit eigen beweging alcohol toegevoegd aan een heerlijk drankje. Het zal wel liggen aan de lage temperaturen van de laatste tijd.

Over lage temperaturen gesproken, dit is eigenlijk echt een zomerdrankje. Maar who cares, als het buiten -12 is, is het lekker om te dagdromen over warmere dagen. En anders houdt de wodka je wel warm.



Aangepast van Nigella Lawson’s Bewolkte Limonade
Voor 1 liter cocktail
Ingrediƫnten:
  • 500 ml en 250 ml water
  • 2 hele, onbespoten citroenen
  • 60 gram suiker
  • 250 ml wodka
  • 1 grote granaatappel
Bereiding:
  • Doe de 250 ml water in een steelpan en voeg hier de suiker aan toe. Verwarm tot de suiker is opgelost. Het water hoeft niet heel warm te worden. Haal dan van het vuur.
  • Snijd de citroen in stukken. Deze gaat, compleet met schil en pitjes, in de blender. Voeg hier het suikerwater en de overige 500 ml water aan toe. Blender 1 a 2 minuten, tot je een ondoorzichtige limonade hebt zonder grote stukken citroen.
  • Zeef de limonade en doe deze in een grote kan. Voeg hier de wodka aan toe en roer door.
  • Haal de pitjes uit de granaatappel. De makkelijkste manier is om de granaatappel doormidden te snijden en met een houten lepel op de schil te slaan. De pitjes vallen er zo uit. Let wel op je kleren, granaatappel vlekt.
  • Doe een eetlepel granaatappelpitjes in een glas en giet hier de cocktail op.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...