28 februari 2012

Cake in a mug

De culiwereld kent trends. Momenteel is het hip om koekjes in de vorm van snorren te maken, om overal bacon doorheen te doen, om macarons te maken en om cake te bakken in een koffiemok. Nu heb ik geen koekjessteker in de vorm van een snor, heb ik al bacon door brownies gedaan en macarons heb ik nog voor mijn tijd als blogger gemaakt. Dus blijft cake in een koffiemok over.


Dit recept is echt ideaal als je behoefte hebt aan een snelle chocoladefix. Je maakt een mooie eenpersoons portie, het is lekker van smaak en staat binnen 3 minuten op tafel. Kortom, ideaal voor een single die nooit bakt omdat je dan zo veel overhoudt.

De foto’s van het eindresultaat zijn niet echt eetlust opwekkend - fotograferen in een mok is moeilijk! - dus die heb ik even weg gelaten. Maar probeer dit recept eens. Je zult er geen spijt van krijgen. De cake is heerlijk!

Ingrediƫnten:
  • 2 eetlepels zelfrijzend bakmeel
  • 2 eetlepels suiker
  • 1 eetlepel cacaopoeder
  • ½ ei
  • 1 eetlepel melk
  • 1 eetlepel zonnebloemolie
  • 1 eetlepel stukjes pure chocolade

Bereiding:
  • Doe alle droge ingrediĆ«nten in de mok. Roer even door. Een half ei krijg je door een ei te klutsen en de helft in de mok te gieten. Voeg vervolgens ook de melk en zonnebloemolie toe en roer nog even door. Meng tot slot de stukje chocolade door het beslag.
  • Zet 2,5 minuut in de magnetron op vol vermogen (800W). Laat een minuutje afkoelen voor je de cake opeet.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...