14 februari 2012

Update Homemade Vanille Extract

Een aantal weken geleden besloot ik zelf vanille extract te maken. Ik beloofde toen dat ik na een week of 6 zou laten weten hoe het mijn extract is vergaan.

Inmiddels heeft de fles 6 weken kunnen staan en heb ik prachtig, donker vanille extract. Ik kon het niet laten om er iets mee te bakken en besloot mijn favoriete chocolate chip cookies weer eens te maken . Misschien is het effect psychologisch, maar ik vind het echt heerlijk. Een volle vanillesmaak die sowieso stukken beter is dan het nepspul uit de supermarkt, maar zelfs lekkerder dan het biologische extract dat ik normaal koop. Kortom, ik ben gelukkig.



Ik kreeg van Caroline bij het recept de reactie dat ze 30 stokjes wel erg veel vond. Dat vond ik zelf ook, maar ik heb toen het recept gevolgd dat bij de vanillestokjes zat. Voor de volgende keer denk ik dat 10 stokjes ook wel voldoende zijn op een liter. Weer wat geleerd. Ach, voorlopig is deze fles nog niet op en kan ik hem gewoon blijven bijvullen met wodka.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...