23 februari 2012

Films over eten

Mijn liefde voor eten gaat verder dan alleen het koken. Zo word ik ook erg blij van eten op tv. Kookprogramma’s bijvoorbeeld maar ook films over eten. Daarom vandaag een lijst van mijn favoriete films over eten.

Ratatouille
Over een kleine rat die niets liever wil dan koken. Een hartverwarmende film en leuk om met kinderen te kijken.



Chocolat
Chocolade en Johnny Depp in 1 film? Yes, please! In deze film zie je hoe een simpele chocoladewinkel een heel dorp op zijn kop zet.



Julie & Julia
Mijn favoriet uit dit lijstje. Het verhaal van het begin van Julia Child’s culinaire carriere en het verhaal van Julie die alle recepten uit Julia Child’s eerste kookboek na probeert te maken. Prachtig verfilmd en Meryl Streep is natuurlijk een fantastische actrice.



Food, Inc.
Niet zozeer een film als wel een documentaire van Michael Pollan over de voedingsmiddelenindustrie in Amerika. Helaas gaat onze voedingsmiddelenindustrie steeds meer die kant op. Absoluut de moeite waard om te bekijken. Je zal voor altijd anders naar je eten kijken.


Charlie and the Chocolate Factory
Wie kent deze klassieker niet? Ik zou maar wat graag eens in Willy Wonka’s fabriek rondstruinen. And again: chocolade en Johnny Depp? Yes, please!



Supersize me
Wat gebeurt er met je als je een maand lang alleen maar eet bij McDonalds? Het antwoord op deze vraag is ronduit angstaanjagend.



Big Night
Deze film heb ik nog niet gezien maar scoort hoog in de lijsten van films over eten. Ik kan dus niet achterblijven. Over een Italiaans restaurant dat op het punt staat failliet te gaan. Met Stanley Tucci. Ik hou van die man.


Heb jij nog aanvullingen op deze lijst? Ik hoor ze graag!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...