1 februari 2016

Champignons in een tomaten-roomsausje met spelt

Champignons zijn misschien wel mijn favoriete groente. Zeker in een lekker romig sausje word ik er erg gelukkig van. Als je ze dan ook nog eens combineert met spelt, heb je helemaal een fijne maaltijd.

Spelt is een graan dat rijk is aan verschillende vitaminen, vezels en eiwitten. Het heeft een lekkere bite en is een goede vervanger voor bijvoorbeeld rijst. Het was voor mij de eerste keer dat ik spelt zo in zijn pure vorm at, en het is me goed bevallen!



Voor 2-3 personen
Ingrediënten:
  • 500 gram champignons
  • 2 el olijfolie
  • 1 el bloem
  • 1 el tomatenpuree
  • 250 ml slagroom
  • 200 gram spelt

Bereiding:
  • Kook de spelt volgens de aanwijzingen op de verpakking. 
  • Snijd de champignons in kwarten en bak ze in de olijfolie goudbruin. Voeg dan de bloem en de tomatenpuree toe, en bak even goed mee tot de bloem gaar is. Dit duurt zo’n 3 minuten. Voeg dan de slagroom toe en roer tot een gladde saus. 
  • Serveer de spelt samen met de champignons en maak eventueel af met wat gehakte peterselie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...