8 februari 2016

Puntpaprika met zalm en crème fraîche

Het heeft zo zijn voordelen als collega’s weten dat je van lekker eten en koken houdt. Als ze namelijk zelf iets lekkers hebben gegeten, dan vertellen ze dat namelijk. En zo kom je nog eens achter een lekker recept.

Neem deze puntpaprika’s bijvoorbeeld. Mijn collega vertelde me dat ze een gerechtje had gegeten van puntpaprika gevuld met kabeljauw, en daar overheen een sausje van crème fraîche en Parmezaanse kaas. Dat klonk me goed in de oren, dus een paar dagen later ging ik met mijn eigen variant hiervan aan de slag. Het eindresultaat was super. Het is zo klaar, redelijk gezond en met een flinke salade en eventueel wat brood ernaast heb je een volwaardige maaltijd. 



Voor 2-4 personen, afhankelijk van of je een grote eter bent of niet
Ingrediënten:
  • 2 puntpaprika’s
  • 300 gram zalmfilet
  • 200 ml crème fraîche
  • 75 gram Parmezaanse kaas, geraspt
  • ½ tl oregano
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Snijd de puntpaprika’s in de lengte doormidden. Haal de kernen en de zaadjes er uit, maar laat de steeltjes er aan zitten. Dit ziet er mooier uit en de paprika houdt zo beter zijn vorm. 
  • Snijd de zalmfilet in kleine blokjes. Meng de crème fraîche met het grootste deel van de Parmezaanse kaas, maar bewaar er wat van voor de garnering. 
  • Strooi de oregano in de paprika’s. Meng de zalm met het crème fraîchemengsel en verdeel dit geheel over de vier paprikahelften. Bestrooi met de rest van de kaas en bak in de oven in 20-25 minuten gaar. Serveer meteen. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...