15 december 2014

Spaghetti puttanesca

‘Ik lust alles, behalve kappertjes.’ Een veelgehoorde zin uit mijn mond, en één waar ik van af wilde. Mijn persoonlijke overtuiging is dat smaak is aangeleerd. Dus waarom zou ik dan geen kappertjes lusten? Inmiddels probeer ik er regelmatig een paar te eten en ik moet zeggen dat ik ze steeds minder vies begin te vinden.

Toen ik aan Laura vertelde dat ik kappertjes wilde leren eten, stelde ze gelijk voor om deze spaghetti puttanesca te maken. Je proeft de kappertjes wel, maar er zijn genoeg stevige smaken die tegenwicht bieden. Pepers, parmezaanse kaas, olijven en ansjovis geven de saus genoeg pit om de kappertjes te kunnen hebben. En inderdaad, ik bleek groot fan van deze saus. Zo groot dat ik deze Italiaanse klassieker zeker vaker ga maken. 



Ingrediënten:
  • 200 gram spaghetti
  • 400 gram gepelde tomaten
  • 1 el gehakte peterselie
  • 8 ansjovisfilets
  • 100 gram zwarte olijven
  • 4-5 el extra vierge olijfolie
  • 1 el kappertjes
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 rode peper, fijngehakt
  • Parmezaanse kaas naar smaak

Bereiding:
  • Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking. 
  • Verwarm in een grote pan de olijfolie, ansjovis, rode peper en knoflook. Voeg dan de kappertjes en de olijfolie toe. Daarna de tomaten en de helft van de peterselie. 
  • Voeg de spaghetti toe aan de saus en roer goed om. Serveer meteen, met de rest van de peterselie en kaas naar smaak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...