2 oktober 2013

Egg drop soup

Ik woon samen met een man die niet van soep houdt. Kan hij ook niks aan doen. Maar omdat ik graag dingen kook die we allebei lekker vinden, is er al een tijdje geen soep op tafel verschenen. Eigenlijk stom, want ik ben zelf gek op soep. Dus besloot ik dit keer voor mezelf een supersimpele, snelle soep te maken die mijn behoefte aan een kopje warmte zou stillen, zonder dat ik gelijk mijn buren hoefde te vragen of ze zin hadden in een pannetje soep omdat ik het zelf niet op zou krijgen.

Egg drop soup is een Chinese soep met geklutste eieren er in. Klinkt misschien niet heel erg lekker, is dat wel. Als basis kan je dashi bouillon gebruiken, die je zelf trekt van kombu en bonito flakes. Klinkt dat nu allemaal net even te exotisch of heb je geen zin om naar de toko te gaan, dan kan je ook gewoon kippenbouillon gebruiken. 



Ingrediënten
  • 500 ml bouillon
  • 1 el maïzena met 1 el water gemengd tot een papje
  • 2 eieren, geklutst
Bereiding:
  • Breng de bouillon aan de kook. Giet hier de maïzena bij. Zorg ervoor dat je bouillon goed aan de kook blijft. Giet de eieren er in een dun stroompje in. Door het bubbelende water zullen er allemaal eierslierten ontstaan. 
  • Zet het vuur uit, en serveer meteen. Bestrooi eventueel met wat peterselie. Ook lekker met wat tofu, lente-ui of taugé. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...