18 oktober 2013

Chinese tomatensoep

Soep, het blijft een ding hier in huis. L. houdt er niet van, dus verschijnt het eigenlijk niet op tafel, behalve als ik alleen eet. Maar toen collega M. laatst vertelde dat ze die avond soep met tosti’s ging eten, bedacht ik me ineens dat L. het misschien wel lekker zou vinden als er een tosti bij de soep zat. Dat bleek niet het geval, maar als ik Chinese tomatensoep zou maken, wilde hij het wel eten. Dus zo aten we die avond Chinese tomatensoep. Met tosti’s.

Nu had ik nog nooit Chinese tomatensoep gemaakt, dus ik ben online wat gaan zoeken en heb uiteindelijk dit op tafel gezet. De soep was goed geslaagd, vond zelfs L. “Als ik het niet elke week hoef te eten, vind ik dit best oké.” Ha! 



Ingrediënten:
  • 1 liter kippenbouillon
  • 1 el zonnebloemolie
  • 2 kipfilets, in blokjes
  • 1 prei, in halve ringen
  • 1 liter gezeefde tomaten
  • 120 ml gembersiroop
  • 150 ml witte azijn
  • 1,5 el maïzena
  • 300 gram eiernoedels

Bereiding:
  • Bak de blokjes kipfilet in de olie goudbruin en gaar. Haal ze uit de pan. Doe de bouillon in dezelfde pan, en breng aan de kook. Voeg hier de prei, tomaten, gembersiroop en azijn aan toe. Laat 15 minuten koken. 
  • Voeg de noedels en de kipfilet toe en laat dit koken tot de noedels gaar zijn. Roer de maïzena los met wat koud water en roer dit door de soep.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...