22 juli 2013

Yoghurt-nectarineijs met honing

Nog steeds helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe ijsmachine besloot ik vanwege het warme weer opnieuw een bak ijs te maken. Ik had alleen geen zin in lange bereidingstijden, het maken van een custard en andere dingen waardoor ik lang op mijn ijs moest wachten. Ik wilde ijs, en ik wilde het meteen.

Gelukkig is yoghurt dan de uitkomst. Daar hoeft niks aan gekookt te worden en je kan er alles doorheen doen wat je lekker vindt. Het soort yoghurt dat je kiest is trouwens wel van invloed op het eindresultaat. Ik koos voor een lekkere Griekse yoghurt met 10 procent vet. Maar als je een light toetje wilt maken, kan dat ook prima met magere yoghurt. 



Ingrediënten:
  • 500 ml yoghurt
  • 4 nectarines 
  • 100 ml ongeslagen room
  • 75 ml honing

Bereiding:
  • Schil en ontpit de nectarines. Hak ze in superkleine stukjes, of doe ze in de keukenmachine en pureer ze tot een grove puree. 
  • Roer de yoghurt, honing, nectarines en room door elkaar. Giet dit in je ijsmachine. Laat 30-40 minuten draaien, of tot je een mooi stevig ijs hebt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...