3 mei 2013

Kokosmakronen met chocolade

Onlangs zat ik, door een foutje in het maken van mijn boodschappenlijstje, ineens met een veel te grote hoeveelheid geraspte kokos. En natuurlijk kan ik dat lang in de kast laten liggen, maar het idee van kokosmakronen liet me ineens niet meer los. Dus ging ik op zoek naar een lekker recept en kwam onderstaand recept van Annemieke tegen.

Omdat ik ook nog wat pure chocolade in huis had, smolt ik dit en liet het over de kokosmakronen lopen. Een simpel en snel recept, maar vooral erg lekker. 



Recept aangepast van Kookblog Rozemarijn
Ingrediƫnten:
  • 160 g gemalen kokos
  • 210 g kristalsuiker
  • 70 g bloem
  • 4 eiwitten
  • Snufje zout
  • 1 tl vanille extract
  • 100 gram pure chocolade

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 190 graden. 
  • Klop de eiwitten stijf met het snufje zout. Roer hier de kokos, suiker, bloem en vanille doorheen. Leg hier hoopjes van op de bakplaat. Bak in 20 minuten goudbruin.
  • Smelt de chocolade. Laat dit van een lepel af lopen bovenop de kokosmakronen. Laat afkoelen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...