15 april 2013

Gecondenseerde melktaart met aardbeien

Gecondenseerde melk is zo’n ingrediënt waarvan ik het heel vervelend vind dat een recept precies om het hele blikje vraagt. Ik vind het namelijk zo lekker dat ik er graag een hap extra van in mijn mond steek.

Een taart die draait om dit ingrediënt klonk me dan ook als muziek in de oren. En terecht. Deze taart is heerlijk zoet en smeuïg en je proeft de gecondenseerde melk goed terug. Bovendien geven de aardbeien er net dat beetje extra aan. En het mooiste is nog, deze taart is echt zo gemaakt.



Ingrediënten:
  • 125 gram bloem
  • 4 eieren
  • Halve theelepel bakpoeder
  • Halve theelepel vanille extract
  • 397 gram gecondenseerde melk
  • 50 gram gesmolten boter
  • Snufje zout
  • 200 gram diepvriesaardbeien, niet ontdooid

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 165 graden. Vet een springvorm van 22 cm doorsnee in en bedek met een dun laagje bloem. 
  • Meng in een kom de bloem, eieren, bakpoeder, vanille, gecondenseerde melk, boter en zout tot een glad beslag. Roer er dan de bevroren aardbeien doorheen. Doe het beslag in de springvorm. Bak zo’n 40 minuten. Zowel warm als koud erg lekker.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...