12 april 2013

Carmelitas

Ken je dat gevoel? Dat je iets gebakken hebt en daar eigenlijk gelijk spijt van hebt omdat het zo lekker is dat je zeker weet dat je alles in je eentje op gaat eten? Nee? Oh. Ik wel.

Deze carmelitas zijn zoet. En smeuïg. En makkelijk klaar te maken. En onvoorstelbaar lekker. Zo lekker dat ik ze eigenlijk niet zo goed nog een keer durf te maken, omdat ik weet dat ik dan weer alles in mijn eentje opeet. Dus deel ik het recept maar gewoon met jou. Want jij hebt vast en zeker meer zelfbeheersing dan ik.

 

Recept van Lulu the Baker
Ingrediënten:
  • 200 gram fudge
  • 150 ml slagroom
  • 170 gram roomboter
  • 150 gram lichtbruine basterdsuiker
  • 125 gram bloem
  • 90 gram havermout
  • 1 tl baksoda
  • 150 gram pure chocolade in kleine stukjes gehakt 

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden. Smelt de slagroom en de fudge samen op middellaag vuur tot je een gladde karamelsaus hebt. Zet aan de kant. 
  • Smelt de roomboter. Roer hier de basterdsuiker, bloem, havermout en baksoda doorheen tot je een stevig deeg hebt. Verdeel de helft van dit deeg over een met bakpapier bekleedde en ingevette bakvorm van 20 x 20 cm. Bak dit 10 minuten in de oven. 
  • Verdeel de chocolade in een gelijkmatige laag over de bodem. Schenk hier voorzichtig de karamelsaus op. Verkruimel dan het tweede deel van het deeg gelijkmatig over de karamellaag. Zet dit geheel nog 15-20 minuten in de oven, of tot de bovenkant goudbruin en krokant is. Laat compleet afkoelen voor je de carmelitas snijdt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...