14 september 2016

Bietenamuse met geitenkaas en spinazie

Vandaag weer een lekker recept in samenwerking met Cookinglife.nl. Mensen denken altijd dat ik een grapje maak als ik zeg dat ik mijn kerstmenu in augustus al helemaal gepland heb, maar dat is niet zo. Mijn kerstmenu staat al lang op mijn telefoon, de recepten zijn verzameld en ik heb al bedacht waar ik de ingrediƫnten vandaan kan halen. Daarom dacht ik bij het maken van deze amuse ook meteen aan kerst. De combinatie van de paarsrode biet met de groene spinazie en de witte geitenkaas deed me aan kerst denken en dit leek me een goed hapje om het kerstmenu mee te beginnen. Maar eigenlijk is het natuurlijk perfect voor ieder diner waar je iets bijzonder van wil maken.

Ik serveerde de amuse op deze porseleinen amuselepels van Cosy & Trendy. Ze zijn ideaal voor een chic hapje waarmee je je diner gelijk naar een hoger plan tilt.



Voor 6 lepels
Ingrediƫnten:
  • 3 deelblokjes spinazie uit de diepvries, ontdooid
  • 1 tl olijfolie
  • 1 teentje knoflook, geperst
  • 2 flinke bieten, gekookt en geschild
  • 80 gram zachte geitenkaas 
  • 6 kleine blaadjes munt

Bereiding:
  • Bak de spinazie in de olijfolie samen met de knoflook en wat zout en peper tot de knoflook gaar is. Zet aan de kant. 
  • Snijd met een meloenlepel 6 bollen uit de bieten. Snijd de bollen door midden. 
  • Kneed de kaas even door om zacht te maken en verdeel vervolgens in zessen. Maak hiervan kleine schijven met dezelfde diameter als de bieten. 
  • Verdeel de spinazie over de lepels. Doe een schijfje geitenkaas tussen de twee helften van een bolletje biet en druk dit zachtjes aan. Leg het bolletje bovenop de spinazie. Maak af met een blaadje munt en serveer meteen. 
Kijk trouwens vooral ook eens op de site van Cookinglife.nl voor nog veel meer amuselepels.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...