2 november 2016

Waldkorntoast met kruidige witte bonenspread

Sinds ik een broodrooster heb, ben ik er achter dat ik gek ben op toast. Ik ben sowieso gek op lekker stevig brood, maar toast is echt wel één van mijn favorieten. Die lekkere roostersmaak, die knapperige textuur, ik vind het allemaal super. Helemaal lekker is het om je brood eens in te smeren met een dun laagje kruidenolie. Dit maakt je brood extra krokant en dubbel zo smaakvol. De kruiden die je gebruikt, zijn helemaal naar jou smaak. Kerriepoeder? Prima! Gerookte paprika? Heerlijk! Ras el hanout? Superidee!

Daarnaast vind ik het erg lekker om zelf bonenspreads te maken. Een soort hummus, maar in dit geval van witte bonen. Heerlijk romig, lekker kruidig en mooi fris. Een perfecte combinatie met het knapperige brood. 



Ingrediënten:
  • 2 sneetjes brood, ik gebruikte Soma Waldkorn
  • 2 theelepels olijfolie
  • ½ theelepel van je favoriete kruiden, ik gebruikte Simply Spices Easy Grill
  • 100 gram witte bonen
  • 1 theelepel vers gehakte dille
  • ½ theelepel gedroogde groene kruiden, zoals Simply Spices Bob’s Green Garden
  • 1 theelepel citroensap
  • 1-2 ringen jalapeñopeper
  • Zout en peper naar smaak
Bereiding:
  • Meng de olijfolie met je favoriete kruiden, en smeer het brood hiermee dun in. Rooster het brood in de broodrooster tot het lekker krokant is. 
  • Doe de witte bonen met de dille, groene kruiden, citroensap, jalapeño en zout en peper in een keukenmachine of pureer met de staafmixer. Besmeer de toast met de spread. Maak eventueel af met wat bosui.
Dit recept bevat producten die ik heb gekregen van een PR-bureau. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik word niet betaald om hierover te schrijven. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...