16 november 2016

Mexicaanse eenpans quinoa

Als je een regelmatige bezoeker van Pinterest bent, dan ken je dit recept. Volgens mij is dit namelijk één van de meest populaire recepten die er te vinden is. Dit recept van Damn Delicious is ideaal omdat het gezond is, snel klaar en ook nog eens vegetarisch en zelfs vegan. Maar belangrijker dan dit alles: het is lekker.

Ik ben geen superfan van quinoa. Ik heb het een aantal keer gemaakt en vind het gewoon niet zo lekker. Dacht ik. Want na dit gerecht ben ik om. Jeetje wat was dit een fijn recept zeg. Ik maakte het in dit geval als onderdeel van een tafel vol met Mexicaanse gerechten, maar ook op zichzelf zou dit een hele fijne maaltijd zijn. Maar mocht je toch wat bijgerechten willen: guacamole en nacho’s doen het altijd goed. 



Aangepast van DamnDelicious.net
Ingrediënten:
  • 1 el olijfolie
  • 2 teentjes knoflook, fijngehakt
  • 1 ui, fijngehakt
  • 1 chilipeper, fijngehakt
  • 180 gram quinoa
  • 300 ml groentenbouillon
  • 1 blik a 400 gram zwarte bonen, afgegoten en omgespoeld
  • 1 blik a 400 gram tomatenblokjes
  • 1 blik a 300 gram maiskorrels
  • 1 tl chilipoeder
  • 1 ½ theelepel komijnpoeder
  • Fijngehakte koriander en citroensap naar smaak

Bereiding:
  • Fruit de knoflook, ui en chilipeper even aan in de olijfolie tot ze geurig zijn geworden. 
  • Voeg de quinoa, bouillon, bonen, tomatenblokjes, maiskorrels, chilipoeder en komijnpoeder toe. Roer goed door, doe de deksel op de pan en laat 20 minuten zachtjes pruttelen. Het vocht zal opgenomen worden en de quinoa gaar. 
  • Serveer meteen, afgemaakt met citroensap en koriander. Ook koud de volgende dag als lunch erg lekker. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...