18 november 2016

Supersnelle cake met Root Beer

Ken je Root Reer al? Een heel fijn drankje op basis van vanille, zoethout, sassafras en nootmuskaat. Ik maakte er al eens een Root Beer float mee, maar wist je dat je er ook cake mee kan bakken?

In Amerika verkopen ze allerlei verschillende cakemixen. En eigenlijk hoor je die te maken met bijvoorbeeld zonnebloemolie en eieren. Maar het schijnt dus dat je dat kan vervangen door een blikje frisdrank. Nu weetje dat ik niet kook of bak met pakjes en zakjes maar ik was sceptisch en geïntrigeerd en zoals je weet, ga ik dan direct aan de slag.

Van USgroceries kreeg ik een pak Betty Crocker White Cake Mix en een blikje A&W Root Beer om het eens uit te proberen. En wat bleek nu? Het werkt! Geen idee hoe, maar na wat licht roerwerk en wat geduld terwijl mijn cake in de oven stond, had ik ineens een heerlijke, zoete en echt naar Root Beer smakende cake.

Mocht je nu liever Dr. Pepper, A&W Cream Soda of Coca Cola vanilla gebruiken voor je cake, het kan allemaal!



Ingrediënten:
  • 1 pak Betty Crocker White Cake Mix
  • 1 blikje A&W Root Beer

Bereiding:
  • Verwarm je oven voor op 175 graden. Wacht met het maken van het beslag tot je oven heet is. De bubbels in de frisdrank zorgen namelijk voor de luchtigheid in je cake, en als je beslag 10 minuten moet blijven staan, dan zakt de boel weer in. 
  • Vet een glazen bakvorm van ongeveer 20x30 cm in met wat olie of boter, of bekleed hem met bakpapier. 
  • Meng de Root Beer met een garde door de cake mix. Doe dit voorzichtig maar grondig. Giet het beslag in je bakvorm en bak in 30-35 minuten goudbruin en gaar. Ook erg lekker met één van de frostings van Betty Crocker erop. Bijvoorbeeld de Betty Crocker Cream Cheese frosting.
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met USgroceries. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...