23 november 2016

Krokante kaas-worstborrelhapjes met pizzadip

Ik heb een gruwelijke rothekel aan verjaardagen. Veel mensen bij elkaar, de jarige spreek je niet omdat die druk is met het pakken van drankjes en taart, en je wordt geacht te socializen met mensen die je niet kent en aan wie je ook geen behoefte hebt. Ja, ik ben een chagrijnige kluizenaar.

Maar er zijn twee dingen die helpen: huisdieren en goede hapjes. Huisdieren want dan kan ik me met goed fatsoen ergens in een hoekje verstoppen terwijl ik goede gesprekken voer met de hond/kat/konijn/goudvis zonder dat iemand dat veroordeelt (nou ja…). Goede hapjes want lekker eten maakt alles beter.

Neem bijvoorbeeld deze hapjes. Knapperig warm brood, heerlijk gesmolten kaas, hartige stukjes worst en een lekkere tomatendip die doet denken aan pizza. Iedereen die dit serveert op zijn verjaardag, mag me uitnodigen! 



Ingrediënten:
  • 1 klein stokbrood, in plakken gesneden
  • 150 gram kaas, ik gebruikte Maaslander Boerenkaas
  • 100 gram droge worst, ik gebruikte Stegeman Kipcervelaat
  • 100 ml ketchup
  • 1 tl oregano
  • ¼ tl knoflookpoeder
  • Versgemalen peper naar smaak

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 180 graden. Meng de ketchup met de oregano, knoflookpoeder en peper. Zet aan de kant. 
  • Snijd het brood in plakken en snijd de kaas en worst in kleine blokjes. Verdeel dit over de plakjes brood. Leg de broodjes op een bakplaat en bak in 10-12 minuten knapperig en goudbruin. 
  • Serveer de broodjes meteen met de dip.
Dit recept bevat producten die zijn opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik word niet betaald om hierover te schrijven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...