30 mei 2016

Libanees platbrood met kipsatévulling

Libanees platbrood is wat mij betreft een essentieel iets in je koelkast of vriezer. Voor een euro koop ik zes heerlijke platbroden bij mijn lokale Turkse supermarkt, die ik vervolgens kan vullen met van alles en nog wat. Van zoet (nutella met banaan!) tot hartig (kaas, gehakt en groenten!), het kan allemaal.

Dit keer koos ik voor een kip-satévulling. De pindasaus in combinatie met de knapperige groenten was qua textuur een feestje, helemaal gevangen in het platte en stevige brood. Vergis je trouwens niet, deze platbroden zijn een stuk vullender dan wraps. Denk dus niet: oh, daar lust ik er wel drie van. Grote kans dat je ogen in dit geval groter zijn dan je maag. 



Voor 4 broden (dus 2-4 personen)
Ingrediënten:
  • 2 kipfilets
  • 3 eetlepels ketjap
  • 2 tenen knoflook, geperst
  • 1 el olijfolie
  • Satésaus (hoeveelheid en soort naar keuze)
  • 4 platbroden
  • ½ komkommer, in lange repen gesneden
  • 1 paprika, in lange repen gesneden
  • 100 gram rode kool, in lange repen
  • ¼ krop romaine sla, in grove stukken gesneden
Bereiding:
  • Snijd de kip in stukjes of repen en meng ze met de ketjap en de knoflook. Laat minstens 20 minuten marineren. Snijd intussen alle groenten.
  • Bak de kipfilets in de olie in een koekenpan goudbruin en gaar. Bereid intussen de satésaus en verwarm de broden even kort in een droge koekenpan. Meng de kip met de satésaus en doe dit in het brood. Maak af met de groenten en rol op. Meteen serveren.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...