18 mei 2016

Gnocchi met champignons in een tomaten-roomsaus

Je kent ze wel: van die avonden dat je thuis komt na een lange dag werken en je echt geen zin hebt om nog te koken. Je hebt de Thuisbezorgd app al open en het enige waar je je nog druk over moet maken is of je vanavond pizza bestelt of toch maar sushi.

Dit recept ontstond op zo’n avond. Eigenlijk had ik al bedacht dat ik iets ging bestellen maar werd uiteindelijk tegengehouden door het besef dat zowel mijn lijf als mijn portemonnee me dankbaar zouden zijn als ik dit niet deed. En heel af en toe heeft de verstandige ik gelukkig de overhand.

Omdat ik ondanks dit besef nog steeds absoluut geen zin had om te koken, ontstond er dit eenvoudige recept. Zeker als je voorgesneden champignons hebt, is dit gerecht een eitje om te maken. Je zit binnen een kwartier met een lekker bord comfort food aan tafel. Of op de bank. Dat mag na zo’n dag.

De oplettende lezer zal trouwens merken dat er ook ui en paprika in dit gerecht zit. Dat is puur het geval omdat ik dat al gesneden in de koelkast had liggen. Je kan het er net zo goed uit laten. 



Voor 2-3 personen
Ingrediënten:
  • 500 gram gnocchi
  • 1 tl olijfolie
  • 400 gram gesneden champignons
  • 1 ui, gesnipperd
  • 1 groene paprika, in blokjes
  • 1 blik tomatenblokjes
  • ½ tl oregano
  • ½ tl knoflookpoeder
  • 1 eetlepel room (slagroom, kookroom, sojaroom, wat jij wil)
Bereiding:
  • Kook de gnocchi volgens de aanwijzingen op de verpakking. 
  • Bak intussen de champignons, ui en paprika in de olie tot al het overtollige vocht weg is en de groenten mooi goudbruin zijn. Voeg hier de tomatenblokjes, oregano, knoflookpoeder en room aan toe. Roer goed door en voeg hier de gekookte gnocchi aan toe. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...