3 juli 2014

Foodelicious Box

Als blogger ontvang je nog wel eens een pakketje van een bepaald merk of PR-bureau waarvan ze hopen dat je er een leuk stukje over schrijft. Nu ben ik een kritische blogger: ik schrijf alleen over iets als ik het kwalitatief goed genoeg vind (dus geen pakjes en zakjes met geur-, kleur- en smaakstoffen), als ik het lekker vind en als ik er enthousiast van word. In de praktijk betekent dat dat hooguit 10 procent van alle spullen die ik opgestuurd krijg, een plekje op mijn site krijgt. 



Ik ben echter zo vreselijk enthousiast over de Foodelicious box, dat ik er met liefde een heel artikel over schrijf.

De Foodelicious box is een exclusieve verrassingsdoos met minimaal zes food&drink producten die elke twee maanden naar abonnees wordt opgestuurd. Deze box is bedacht voor mensen die ervan houden om het nieuwste van het nieuwste op culinair gebied te proberen. De mensen achter de webshop van Foodelicious zoeken elke dag opnieuw naar de beste, lekkerste en nieuwste delicatessen en op deze manier kan je de hoogtepunten elke twee maanden ontdekken. De inhoud van de doos blijft geheim tot je hem ontvangt, wat de verrassing extra groot maakt. 



In de eerste Foodelicious box zitten de volgende producten:
  • Truffeltapenade: een overheerlijke mix van paddenstoelen, extra vergine olijfolie, truffel en olijven. Of je het nu op een toastje doet of door je pasta, het is een instant smaakmaker. Heerlijk!
  • Papardelle Le Pettegole, Pasta di Gragnano: Enigszins ruwe pasta die saus goed vasthoudt en lekker stevig blijft. Een goede combi met de truffeltapenade. 
  • Foodelicious mango-azijn: één van de azijnen van Foodelicious. Bestaat uit 78% verse mango en is lichtzoet en heerlijk fris. Combineert goed met bijvoorbeeld zalm en avocado. 
  • Ginger ale: Ondanks wat de naam doet vermoeden is dit een alcoholvrije frisdrank die puur erg lekker is maar zich ook goed laat combineren met whisky, cognac of bruine jenever. 
  • Vlierbloesemsiroop: Dit is een super! Met vlierbloesemsiroop kan je alle kanten op. Leng het aan met wat water voor een fris drankje, doe het door de yoghurt of maak er ijs van. Of doe het in een cocktail. Of… Nou ja, je snapt het. 
  • Crick’s ketchup: ‘Ketchup? Dat is toch niet bijzonder?’ Ik hoor het je denken. Deze ketchup is echter transparant. Gemaakt van het heldere vocht van de verder dieprode Tazed Pure tomaten. Toch net even iets anders, dus. 
  • DCAN Zilt & Red Groentesap: Groentesap met gefilterd zeewater, bedacht door Edwin Vinke**. In dit groentesap zit tomaat, komkommer, rode paprika, ui, sherryazijn en kruiden en specerijen. Of je er nu een cocktail of saus mee maakt of het gewoon puur drinkt: dit is echt iets bijzonders. 
  • Amaretti morbidi: halfgebakken amandelkoekjes die per stuk verpakt zijn waardoor het lijkt of je elke keer een cadeautje uitpakt. Een beetje krokant, een beetje zacht, niet te zoet en gemaakt van de beste amandelen. Ik houd ervan. 
  • Champagnetruffels: Pure chocolade en champagneganache. Need I say more? 
  • Truffelbouchées: Een bouchée is een driehapsbonbon die vol zit met lagen aan smaak. En deze bouchée is echt het toppunt van genieten. Extra pure chocolade, amandelpraliné en… truffel uit Umbrië. Ik durf met recht te zeggen dat dit één van de lekkerste dingen is die ik ooit heb gegeten. Het gebeurt me niet vaak, maar ik kreeg echt een beetje kriebels in mijn buik bij het eten van deze bouchée. Wat een feestje. Wow. 

Met deze boxen krijg je echt iets bijzonders in huis. Je krijgt de kans om nieuwe smaken te ontdekken, nieuwe producten uit te proberen en de box zelf voelt als een ontzettend luxe cadeau. Mijn advies luidt dan ook: word lid! Je kan lid worden op www.foodelicious.nl. De box kost 34,95 als je lid wordt en 39,95 als je een losse box koopt. 

En als je me nu wilt excuseren, ik heb nog een paar bouchées waar ik even ernstig van ga genieten. Had ik al gezegd dat ze echt heel lekker zijn?


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...