18 juli 2014

Brownies zonder chocola

Als ik snel iets lekkers wil bakken, dan maak ik eigenlijk altijd chocolate chip cookies of mijn favoriete brownies. Het nadeel daarvan is alleen dat ik daar wel chocola voor in huis moet hebben. En dat heb ik nu eenmaal niet altijd. Niet omdat ik het niet koop, maar omdat het dan gewoon al op is.

Dus zocht ik een recept voor brownies zonder chocola die wel fudgy zouden zijn. Precies op het juiste moment kwam Cynthia van MissLipgloss.nl met dit recept en deze brownies zijn perfect. Fudgy, zwaar, compact en heerlijk zoet. Bovendien zijn ze supereenvoudig om te maken.


Klik op meer lezen voor het recept!

Ingrediënten:
  • 145g ongezouten boter
  • 280g suiker
  • 65g ongezoete cacao poeder
  • een snufje zout
  • 2 tl vanille extract
  • 2 eieren
  • 70g bloem
Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 165 graden en bekleed een vierkante bakvorm (20x20cm) met bakpapier. 
  • Smelt de boter in een pannetje. Voeg hier de suiker, cacaopoeder, zout en vanille aan toe. Roer goed door. Dit mengsel is vrij stevig maar dat is geen probleem. 
  • Roer vervolgens één voor één de eieren er door. Meng tot slot de bloem door het mengsel. Giet in de bakvorm. Bak zo’n 35 minuten of tot een satéprikker er bijna droog uit komt. Er mogen een paar kleine kruimels aan blijven zitten. 
  • Laat helemaal afkoelen en snijd dan in 16 stukken. Bestrooi eventueel met wat poedersuiker.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...