28 juli 2014

Bosbessen-yoghurtijsjes

Het is heet. En dit soort hitte ontneemt me alle behoefte om te koken. Het idee dat boven hete pannen sta of voor een oven die op 200 graden staat voor te verwarmen, maakt me al benauwd. IJsjes zijn daarentegen op dit moment mijn beste vriend.

Toch wil ik ook geen custard hoeven maken en die weer af te laten koelen om er ijs van te maken. Ik wil snel en met zo min mogelijk moeite.

De beste optie? Frozen yoghurt blueberry popsicles! Oftewel, bosbessen-yoghurtijsjes. 



Voor ongeveer 6 ijsjes, afhankelijk van hoe groot je ijsjesvorm is
Ingrediƫnten:
  • 300 ml volle yoghurt
  • 100 gram bosbessen
  • 4 eetlepels poedersuiker
  • ¼ tl vanille extract
Bereiding:
  • Meng de yoghurt met de poedersuiker en vanille extract tot een glad mengsel. Roer hier voorzichtig de bosbessen doorheen. 
  • Vul de vormpjes net niet helemaal met het yoghurtmengsel en steek de stokjes er in. Laat minstens 8 uur in de vriezer zitten. Haal ze uit de vorm door ze heel even in een glas warm water te dopen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...