11 september 2013

Koud gezette ijsthee

Op Twitter zag ik een aantal tweets over de koud gezette ijsthee van Edith. Ik had al eens over het principe gehoord, maar het leek me toch dat dat niet zou lukken. Als je thee in koud water doet, gebeurt er toch niks? Na al die enthousiaste reacties ging ik er toch maar eens mee aan de slag.

En wat blijkt? Het werkt! En het is superlekker. Bovendien kies je zelf je smaak en hoeveel suiker je toevoegt. Vier theelepels suiker op anderhalve liter blijkt voor mij ideaal, maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur. Over smaak valt niet te twisten, en zo. 


Ingrediënten
  • 1,5 liter water
  • 2 eetlepels losse thee of 2 zakjes thee
  • 4 tl suiker
  • Optioneel: wat blaadjes munt of andere smaakmakers
Bereiding
  • Doe water, suiker en thee in een kan koud water. Zet dit een nachtje in de koelkast. Even doorroeren voor het drinken en klaar ben je. Serveer met veel ijs.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...