19 juni 2013

IJsbrood

Dit idee kreeg ik toegestuurd door Johnny, die me ook al hielp aan het recept voor marshmallow log. Waar het om ging? Een soort cake gemaakt van ijs. En zelfrijzend bakmeel. That’s it.

Dat kon natuurlijk nooit wat worden, dus ging ik aan de slag. En zoals bijna altijd als ik denk dat het niks kan worden, was het eindresultaat gewoon goed. Ik vond de cake wat aan de droge kant, maar met een lik roomboter of Nutella was het echt heerlijk. Bovendien, hoe leuk is het om met ijs te bakken?



Ingrediënten:
  • 500 ml goed, zacht roomijs in jouw favoriete smaak. Geen light zooi. Ik gebruikte Ben & Jerry’s Baked Alaska
  • 185 gram zelfrijzend bakmeel

Bereiding:
  • Verwarm de oven voor op 175 graden. 
  • Roer het ijs goed los. Meng hier vervolgens het bakmeel doorheen. Stop met roeren zodra je geen bakmeel meer ziet. 
  • Vet een cakevorm in en bekleed deze met bakpapier. Giet het beslag er in. Bak zo’n 40-45 minuten in de oven, tot deze goudbruin is en een tandenstoker er droog uit komt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...