25 april 2016

Snelle paksoi met paprika en mango-azijn en sesamolie

Paksoi is denk ik één van mijn favoriete groenten. Ten eerste omdat hij zo zacht is van smaak. Fris, licht bitter en ontzettend knapperig. Hij kan dus eigenlijk overal bij. Er gewoon zo van snacken vind ik oprecht heel erg lekker. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat met me eens is.

Gelukkig kan je veel kanten op met deze groenten, bijvoorbeeld die van mango en sesam. De paprika heeft het geheel nog wat extra kleur. Een heerlijk, eenvoudig groentegerecht dat zo klaar is en overal bij kan.

Voor dit recept gebruikte ik de mango-azijn van Oil&Vinegar. Een lekkere zoetzure azijn die het zelfs zonder toevoeging van olijfolie goed doet als saladedressing. 



Ingrediënten:
  • 1 paksoi
  • 1 rode paprika, in reepjes/blokjes
  • 1 el olijfolie
  • 1 el mangoazijn
  • 2 tl sesamolie

Bereiding:
  • Snijd de paksoi in grove stukken en houd de stengels en de bladeren daarna apart. Verwarm de olijfolie in een pan en bak hierin de stengels van de paksoi een minuut op hoog vuur aan. Voeg dan de paprika toe, en bak nog een minuut. 
  • Voeg tot slot de blaadjes van de paksoi toe, samen met de mangoazijn en sesamolie. Roer door tot het geheel heet is. Serveer meteen. 

Dit recept bevat een product dat naar mij is opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. Ik word niet betaald om over dit product te schrijven.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...