29 april 2016

Geproefd! MeiAsia Spice Paste - Pineapple Fried Rice

Door Maartje

‘ Lief, zullen we de kast een beetje leegmaken? Dan maken we eerst deze pakjes en zakjes op voordat we nieuwe kopen...’
‘ Prima schat, ik lust toch alles...’


Nu zal ik je iets vertellen over mijn lief: mijn lief is een moeilijk eter.

Hij zegt zelf van niet maar als je niet houdt van alles wat groen is, vis vies vindt, gruwelt van fruit door je eten, nootjes niet kan verdragen en het liefst alles eet met appelmoes (of sambal), dan ben je in mijn ogen een moeilijke eter.

En laat ik nu net vandaag bij het laatste pakje uit de kast zijn aangekomen. Een heerlijke kruidenmix voor rijst, met fruit, garnalen en nootjes...

Namelijk: MeiAsia Spice Paste - Pineapple Fried Rice



Met rijst, garnalen, paprika, ui, ananas, rozijnen en cashewnoten zou dit een heerlijke maaltijd moeten worden, maar ik weet op voorhand al dat mijn lief het niet gaat eten zoals het op het plaatje staat. Dus wij eten het een beetje anders.

Ik gebruikte in dit recept geen garnalen maar kip, de rozijnen kookte ik mee met de rijst (zodat ze zachter waren) en ik voegde de nootjes pas bij het opscheppen toe.

De stappen zijn simpel en staan duidelijk op de verpakking vermeld. Jammer dat ik er pas bij het openen van het pakjes achterkwam dat de bereidingswijze ook in het Nederlands op het pakje staat (namelijk achter de openingsflap).

Ik vind het ook lastig dat er niet op het pakje staat hoeveel je er van alles bij moet voegen. Er staat simpelweg, ananas, rozijnen en cashewnoten. Voor mensen die al gauw te veel van alles in hun pan gooien (zoals ik!) of juist te voorzichtig zijn, is een indicatie in grammen misschien een aanrader. Aan de andere kant kan je er dus zoveel in doen als je zelf lekker vindt.




De smaak van het gerecht vind ik lekker. Het smaakt zoet maar ook een beetje pittig, precies waar ik van hou. Het hele gerecht deed mij een beetje denken aan paella, maar dan zoeter. De rozijnen en de ananas vond ik erg lekker en gaven een frisse smaak. Het feit dat het met voorbereiden en koken binnen 25 minuten op tafel stond, vind ik ook een pluspunt. Ik raad deze kruidenpasta van MeiAsia dan ook echt aan! Tenminste, als je van een zoet gerecht met een beetje pit houdt!

‘Maar Schat, ik ben toch helemaal geen moeilijke eter!’
‘Ohnee Lief? Wat vond je dan van dit gerecht? ‘
‘Ik hou niet van rijst met kip, rozijnen en ananas.’
‘Juist.’

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...