6 januari 2016

Eiercurry met vadouvan

In de Foodybox van december zat een interessant product, namelijk Vadouvan van Verstegen. Een Indiaas specerijenmengsel dat nog het meeste weg heeft van kerrie. Het mengsel bestaat uit mosterdzaad, kurkuma, komijn, peper, kaneel, fenegriek en knoflook en is een instant smaakmaker voor stoofpotjes, kipgerechten en curries.

Omdat ik nog niet precies wist wat ik met de Vadouvan aan moest, besloot ik maar een recept van Allerhande te volgen en dat was een succes. Na de eerste hap wist ik gelijk dat ik dit ingrediënt nog heel vaak zou gaan gebruiken. Het is kruidig, maar minder heftig dan kerriepoeder. Bovendien is het niet pittig, dus erg geschikt om een milde curry mee te maken. Of een Indiase versie van kruidenboter. Of kruidige gevulde eitjes. 



Recept van Allerhande 9-2014
Ingrediënten:
  • 300 g snelkookzilvervliesrijst
  • 4 eieren
  • 300 g broccoliroosjes
  • 2 el zonnebloemolie
  • 2½ el vadouvan 
  • 400 ml kokosmelk
  • 250 g cherrytomaten
  • 15 g koriander (optioneel)
Bereiding:
  • Breng een pan water aan de kook, voeg de rijst en eieren toe en kook 8 min. Neem de eieren uit de pan en laat schrikken onder koud stromend water. Giet de rijst af en laat met de deksel op de pan 5 min. staan.
  • Snijd ondertussen de broccoliroosjes in vieren. Verhit de olie in een wok en roerbak de vadouvan ½ min. Voeg de broccoli toe en roerbak 1 min. Voeg de kokosmelk toe en breng aan de kook. Laat op middelhoog vuur 5 min. koken. Halveer de tomaten, voeg toe en verwarm nog 1 min. Breng op smaak met zout.
  • Pel ondertussen de eieren en halveer ze. Leg de eieren in de curry en serveer met de rijst en koriander.
Dit recept bevat een product dat is opgestuurd door een PR-bureau of merk. Dit is niet van invloed op mijn mening. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...