24 juni 2015

Açaibowls

De açai is een besje dat qua smaak doet denken aan een bosbes en dat ontzettend rijk is aan antioxidanten. Een echt gezondheidsboostend vruchtje dus, dat volgens Dr. Oz himself ook nog eens zou helpen met afvallen. Dat interesseert me allemaal niet zo, ik was vooral benieuwd of deze instagramhit niet alleen zou scoren qua looks maar ook qua smaak. En dat bleek het geval. Het is echt alsof je een heerlijke schaal gezond ijs zit te eten, bestrooid met wat je dan ook lekker vindt.

Dit is dus mijn favoriete ontbijtje geworden voor dagen waarop ik in alle rust kan eten. Vanwege het hoge brainfreezegevaar vind ik het geen geslaagd ontbijt voor als ik naar mijn werk moet, maar het is perfect voor een warme zondagochtend.

Je hebt voor het maken van dit açairecept wel een sterke blender of keukenmachine nodig. De motor moet in ieder geval sterk genoeg zijn om bevroren bananen en aardbeien te vermalen. 



Ingrediënten:
  • 1 bevroren banaan, in plakjes
  • Handvol bevroren aardbeien
  • 2 eetlepels açaipoeder (bijvoorbeeld deze
  • Toppings naar smaak
Bereiding:
  • Doe de banaan, aardbei en açaipoeder in de keukenmachine of blender en draai tot je een glad ijsachtig mengsel hebt. 
  • Maak af met toppings naar smaak. Ik gebruikte geroosterde gezoete kokoschips, een mengsel van chia- en lijnzaad en bevroren bosbessen, maar je kan er ook granola, vers fruit of noten op doen. Serveer meteen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...