23 maart 2015

Zeewierpasta met garnalen en knoflook

Soms komt er ineens een bijzonder mailtje in je mailbox. In dit geval een mailtje van een bedrijf dat ervan overtuigd is dat ze zeewier kunnen verkopen als tagliatelle. Het product wordt in april gelanceerd en het verzoek was of ik de zeewierpasta eens wilde proberen en er een lekker pastagerecht mee wilde maken. Nu ben ik altijd in voor een culinair experiment, dus ik zei gelijk ja.

De himanthalia, het zeewier waar het nu om gaat, heeft van nature een textuur die doet denken aan tagliatelle. Ideaal om als pastavervanger te gebruiken dus, zeker omdat het ook nog eens supergezond is en veel minder calorieën heeft dan pasta.

Toen ik de ‘tagliatelle’ in de pan kokend water deed, kwam er een geur tegemoet die me direct deed denken aan de visboer. Het water schuimde ook zoals je de oceaan wel eens ziet doen en ik was direct sceptisch. Als de pasta ook zo zou smaken, leek het me niet dat dit een succes zou worden. Gelukkig bleek de tagliatelle toen ik hem eenmaal afgegoten had, heel neutraal te zijn van geur en smaak. Het heeft iets meer bite dan gewone pasta maar ik denk echt dat als je deze pasta kookt in een gesloten keuken (waardoor niemand de geur van de pasta ruikt als hij kookt) en vervolgens serveert, je je gasten zomaar kan laten denken dat ze echte pasta eten.

Wil je meer weten over deze pasta, en waar je het vanaf april kan kopen? Kijk dan eens op seamorefood.com. 



Ingrediënten:
  • 100 gram Seamore food tagliatelle
  • 4 eetlepels olijfolie
  • 150 gram garnalen
  • 2 teentjes knoflook, in dunne plakken gesneden
  • Peterselie naar smaak
Bereiding:
  • Kook de tagliatelle in 10 minuten gaar in kokend water. 
  • Verwarm de olijfolie in een koekenpan. Bak hierin de garnalen en de knoflook tot net gaar. Roer hier de tagliatelle doorheen. Serveer meteen en maak af met de peterselie.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...