11 februari 2013

Toptip: pizza opwarmen

Afgelopen vrijdag was een beetje een rampendag. Als een soort sloopkogel ging ik door de keuken. Bij het leeghalen van de vaatwasser, gooide ik de glazen deksel van een pan kapot. Vervolgens brak ik de punt van mijn vleesmes toen ik probeerde twee bevroren kipfilets van elkaar los te wrikken. En om het rijtje compleet te maken, wilde ik het rolgordijn in de keuken dichtdoen en sloopte daarbij het touwtje. Het enige dat ik nog kon doen was mijn kookplannen opzij zetten, een fles wijn open trekken en hopen dat L. er geen spijt van zou krijgen dat hij met mij is gaan samenwonen.

Toch moest er gegeten worden, dus bestelde ik pizza. De pizza was heerlijk, maar te veel. Dus bewaarde ik de rest voor de volgende dag. Normaal gesproken warm ik de pizza dan op in de magnetron, wat altijd een slappe bodem tot gevolg heeft. Gelukkig zag ik een tijdje geleden een tip om je pizza op te warmen in een droge koekenpan. Gewoon op middelhoog vuur, tot de bovenkant van de pizza weer warm is, de kaas gesmolten en de bodem krokant. Ik besloot het eens te proberen. En serieus: je pizza is weer net zo lekker als toen hij net uit de oven kwam. Krokant, warm en heerlijke kaas die in gloeiend hete draden op je kin terechtkomt als je een hap neemt.

Moraal van dit verhaal? Warm je pizza op in de pan en probeer nooit bevroren kipfilets los te wrikken met het puntje van je vleesmes.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...