18 februari 2013

Culinaire zonden

Als het op eten aankomt, ben ik redelijk strikt. Ik eet zo veel mogelijk puur. Geen kruidenmixjes met E-nummers, geen kant-en-klaarmaaltijden met veel zout en geen margarine gemaakt van chemische zooi, maar gewoon echte roomboter. 

Toch ben ook ik niet perfect, en bega ik wel eens een culizonde. En het leek me leuk om die eens met elkaar te delen. Want ook al eten we allemaal graag zo gezond en lekker mogelijk, soms kan je gewoon erg blij worden van iets dat eigenlijk heel slecht voor je is. Hier zijn de mijne: 



  • Cheddar. En dan niet echte cheddar - die pak ik meestal en daar is niks mis mee - maar die rubberachtige plakjes in plasticfolie die al zowat gesmolten zijn als ze uit de koelkast komen. Vreselijk, maar ik vind ze soms echt heel erg lekker. 
  • Satésaus. Ja, sorry. Dit is heel makkelijk zelf te maken, maar het is me nog niet gelukt om mijn zelfgemaakte variant zo lekker te laten zijn als de satésaus van mijn favoriete merk uit de supermarkt. Ik blijf het proberen, maar ondertussen geniet ik ook wel heel erg van de variant uit de pot. 
  • Frikandel. Voor de lezer die nu nog bij me is en nog niet heeft besloten me te ontvolgen, dankjewel. Ik kom niet vaak bij de snackbar, maar als ik er kom, staat de frikandel bovenaan mijn wensenlijstje. Helemaal na het stappen. Om een uur of 4 's nachts een zacht, wit bolletje (daar hou ik normaal ook niet van) met een goed gefrituurde frikandel, dik mayo en curry en een flinke schep uien. Daar kan wat mij betreft weinig tegenop. 

Zo, dat was mijn lijstje. Nu ben ik heel benieuwd naar wat jouw zonden zijn. Wees eerlijk, dat was ik ook. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...